Filter

close
0
Onbeperkt

Een nieuw designtijdperk

Een eenvoudige tekening van een theepot op een servet tijdens een familiediner. Dat was het startpunt voor het serviesontwerp van Arne Jacobsen. Na drie jaar van intensieve ontwikkeling, werd Cylinda-line gelanceerd in 1967. Op dat moment was het cilindrische karakteristieke profiel avant-garde. Tegenwoordig wordt de serie erkend als een symbool van een klassieke, tijdloze stijl. De volgende belangrijke samenwerking met een ontwerper was met Erik Magnussen die de iconische thermoskan ontwierp.

Het echte DNA van Stelton is afkomstig van deze bekende producten, die zeer functioneel en betaalbaar zijn. Sindsdien heeft Stelton zijn samenwerking met internationale ontwerpers en architecten verder uitgewerkt, waarbij de vorm en functie van onze productfamilies een synthese vormen die innovatieve en verschillende ideeën met betrekking tot concept, ontwerp en materialen belichaamt.

 

Ontwerpfilosofie

De producten van Stelton moeten een doel hebben, voldoen aan de behoeften van onze klanten en functioneel zijn. Het merk geloofd dan ook in eenvoud en Scandinavisch minimalisme. Het gelooft dat vorm en functie een synthese moeten creëren die innovatieve en verschillende ideeën met betrekking tot concept, ontwerp en materialen belichaamt. Wij leven en geloven in minder is meer.
 

Deze ontwerpfilosofie is de sleutel tot het succes van Stelton en omvat vier hoofdcategorieën:

 

- Tijdloosheid

- Eenvoud

- Functionaliteit

- Innovatie



Weergave:
 


Bezig met laden...

De geschiedenis van Stelton

Stellan en Carton waren twee vrienden die hun eerste namen samensmolten in de vorming van een van de bekendste designmerken van Denemarken, Stelton. Niels Stellan Høm en Carton Madelaire waren legermaatjes die meer dan 50 jaar geleden hun krachten bundelden om een ​​handelsbedrijf te starten. Ze probeerden sportschoenen en -meubels, maar hun bedrijf ging niet echt van start tot ze hoorden van een kleine fabriek in Fårevejle, Denemarken, genaamd Deens Roestvrij Staal.

Deens roestvrij geproduceerd tafelgerei van roestvrij staal, dat in de jaren zestig van de vorige eeuw erg populair was. Bij het aangaan van een overeenkomst met Danish Stainless begon Stelton met de marketing van een roestvrij juskom die als warme broodjes in Deense bouwmarkten werd verkocht en ook buiten Denemarken een hit was. In de Verenigde Staten waren de producten van Stelton het toonbeeld van Danish Design en verkochten ze tien keer hun Deense prijzen in high-end warenhuizen en designboetieks.

Een nieuwe directeur, Peter Holmblad, bracht zijn verreikende visie met hem mee toen hij bij het bedrijf kwam. Nieuwe catalogi, verpakkingen en grafische vormgeving hebben allemaal bijgedragen aan het creëren van een nieuw designmerk. Peter Holmblad was er echter van overtuigd dat Stelton alleen kon overleven door het ontwerpen van nieuwe producten. Zoals de waterkokeremmakoffiemakerolie scheepslampthermobeker en klok. Veel te veel bedrijven produceerden dezelfde soorten producten.

Als stiefzoon van Arne Jacobsen, misschien wel de grootste architect en ontwerper van Denemarken ooit, was het natuurlijk voor Peter Holmblad om zijn stiefvader te benaderen met een voorstel.
 

Assortiment van Stelton bij De Blaker exclusief

 

Kietel het design-gen

De producten die Stelton maakt zouden het design-gen moeten kietelen, het zou interessant en aantrekkelijk moeten zijn en de gebruiker een toegevoegde waarde moeten geven.
 

Scandinavisch designerfgoed

Stelton wil het Scandinavische designerfgoed voortzetten. Niet door in geschiedenis en traditie te blijven maar het te gebruiken als een bron van inspiratie en door dit unieke designerfgoed te verfijnen en te ontwikkelen.

 

Innovatieve aanpak

Het programma van Stelton wil geen voetstappen volgen, maar lopen haar eigen voetstappen. Het programma moet een nieuwe en innovatieve benadering van productontwerp binnen zijn categorie betekenen. Dit is te zien aan het feit dat Stelton producten wil maken met een onderscheidende kwaliteit die waardig zijn voor haar eigen trotse geschiedenis en traditie. De producten mogen niet worden aangetast op het gebied van kwaliteit, hetzij in esthetische kwaliteit, functionele kwaliteit of fysieke kwaliteit.
 

Visie

Stelton wil het meest innovatieve, trendzettende designmerkhuis zijn, gebaseerd op de Scandinavische ontwerpfilosofie. Een merk waar de beste ontwerpers ter wereld voor willen werken.
 

Missie

Stelton heeft de missie om de eerste keuze te zijn van consumenten die actief op zoek zijn naar een goed ontwerp om hun levensstijl te verrijken.
 

Feiten

- Meer dan 50 jaar ervaring in ontwerp en productie

- Beschikbaar in + 50 markten

- Eigen productontwikkeling en kwaliteitsborging



| Meer

Deze website gebruikt cookies om het bezoek te meten, we slaan geen persoonlijke gegevens op.